Trial Flights

PPL(A) Trial Flights:

If you are thinking of obtaining a private pilot license (PPL), but you are not sure whether flying is right for you, we offer you a Trial Flight course once a month.

Together with other candidates interested in PPL-A, you will receive a short seminar about general aviation and a presentation by our theory instructors. Of course, there will be an opportunity to discuss your individual questions in detail!

After this introductory presentation, our flight instructors will inform you about the various technical systems of the aircraft in a group lesson right next to our training aircraft.

Together with an experienced flight instructor, you have the opportunity to conduct a 20-minute flight and control the aircraft from our modern fleet.

After completing this introductory course, you will already know exactly what you will have to do along with your pilot training in theoretical and practical terms and whether this type of life-changing decision suits you ...

Book your fixed trial flight appointment with us:

Dates: Every last Saturday of the month from 10 a.m.

Cost: € 175 per participant

Location: In one of our stations at Siegerland, Bonn-Hangelar & Egelsbach (near Frankfurt) airports

Booking: Registration by telephone or email.

The number of participants is limited to 8 people per seminar!

If the practical flight cannot take place due to weather conditions, the theory training will still take place. In this case, a new appointment will be made with you individually for the trial flight!

IFR-Trial Flights:

Falls Sie mit dem Gedanken spielen, die Instrumentenflug-Lizenz zu erwerben, aber noch nicht sicher sind, ob sie das Richtige für Sie ist, bieten wir Ihnen einmal monatlich, immer am letzten Freitag eines Monats um 10:00 Uhr einen halbtägigen IR-Schnupperkurs an!

Zusammen mit weiteren Interessierten erhalten Sie in einem gut zweistündigen Kurzseminar alles Wissenswerte über die Instrumentenfliegerei, incl. einer kleinen Flug- und Wetterplanung für einen gut 45 minütigen IR-Flug unter Aufsicht und Anleitung eines erfahrenen IFR-Fluglehrers. Selbstverständlich besteht ausreichend Gelegenheit, auch Ihre individuellen Fragen eingehend zu besprechen!

Nach Absolvierung dieses kleinen IR-Schnupperkurses wissen Sie schon recht genau, was im Rahmen der Pilotenausbildung in theoretischer und praktischer Hinsicht auf Sie zukommt und ob Ihnen diese Art der fliegerischen Weiterbildung liegt.

Buchen Sie Ihren festen Schnupperflugtermin bei uns:

​

• Termine: Jeder letzte Freitag eines Monats ab 10:00 Uhr

• Kosten: 525,-- € pro Teilnehmer

• Ort: In einer unserer Stationen auf den Flughäfen Siegerland, Bonn-Hangelar & Egelsbach bei Frankfurt

• Buchung: Telefonische Anmeldung oder per E-Mail

​

Sollte aus Wettergründen der praktische Flug nicht stattfinden können, findet die Theorieschulung dennoch statt, für den Schnupperflug wird in diesem Fall individuell einer neuer Termin mit Ihnen vereinbart!

Unsere Schnupperflugangebot ab Frankfurt Egelsbach, Siegerland und/oder Köln Bonn: